onsdag 21 september 2016

Läcker läkarsekreterare.

Jag är just nu ute på praktik 2 av 3 i min utbildning. Den här praktiken är jag på en vårdcentral och ser hur arbetet går till där, det skiljer sig verkligen mycket från hur jag jobbat under sommaren inne på en avdelning på sjukhuset. Kul att se och vara med. Massor av diktat att skriva, vilket jag verkligen älskar.
För jag har hittat ett jobb jag fullkomligt ÄLSKAR. Det känns så underbart. Och nu har jag bara 1,5 kurs kvar på plats i Gävle. Sammanlagt 6 veckor. Sedan är det 10 veckors slutpraktik klart. Och den ska jag göra på den plats jag ska börja jobba på efter examen i februari. Japp! Jag har fått jobb. Jag kommer kunna vakna upp varje dag och gå till en arbetsplats jag trivs superbra på. Jag har massor av nytt kvar att lära och det känns så spännande!

Som jag kämpat för att komma hit! Men vad det varit värt det. Nu kommer familjelivet bli betydligt lättare att rodda också när jag arbetar kontorstider. Och tänk. Jag kommer kunna spara semester och ta ut semester över jul om jag vill! Om ni kunde förstår hur mycket det är värt för mig. Och inte behöva jobba helger. Men det med julledighet är liksom frosting on the cake för mig. Det känns så himla underbart att ni inte kan veta.

2 kommentarer:

  1. Oh, så roligt frugan! Stort grattis till jobbet! Förstår så väl din längtan efter kontorstider och möjlighet att vara ledig över julen. Sådana tankar bidrog till att jag valde som jag gjorde när jag stod i valet och kvalet mellan vårdutbildning och något annat en gång i tiden. Och det långa "sommarlovet" jag hade valt utbildning även om den också förde med sig längre dagar när det inte var ledigheter. Nå, får se om det ens blir den vägen jag fortsätter vandra nu eller hur det blir. Önskar verkligen att jag kunde finna en sak jag kände så säkert inför som du gör! Det är så det ska vara i yrkeslivet tycker jag. Det där att gå till ett "okej" jobb där man varken hatar att vara eller stortrivs är inte min kopp te.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland måste man verkligen pröva sig fram för att hitta det som känns bra. Det är ju få som hittar det perfekta jobbet med en gång, det funkar ju tyvärr (sällan) just så. Många år jag jobbat just för att jag behövt pengarna (som så många andra såklart), nu kommer jag jobba av flera olika anledningar.
      Mitt råd är... att pröva sig fram. Ibland är det så lätt att rikta in sig på vad man absolut inte vill eller vad man verkligen vill så man tappar bort sig. Alla erfarenheter man gör längst vägen till jobbet med stort J är bra.

      Radera