fredag 23 september 2016

Fredagskaos.


God morgon! Så blev det fredag igen. Veckorna rusar iväg, helst de veckor då jag är hemma. När jag går i skolan i Gävle går det aningens långsammare. Nå. Nu har vi fredag, och jag jobbar bara till tolv idag! Efter det ska jag iväg och vaxa benen, också något man kan roa sig med en fredag.
Vaknade upp med en påtagligt förkyld onge intill mig idag. Som hade bestämt sig för att han skulle köpa en inplastare till sin plasttraktor idag. Det är inget jag tänkt. Han fyllde år alldeles nyss och fick då massor av grejer (jodå, jag älskar att skämma bort de jag älskar) bland annat denna hett efterlängtade "plasttraktor" som kan kallar den. Men kan säga att för att vara gjorda i plast så är de inte direkt billiga. En traktor går på runt 500:-, och redskapen till allt från 3-700:-. Försöker pedagogiskt förmedla att han kanske kan önska sig en av jultomten istället! Mycket missnöjt barn bryter ihop pga leksakslängtan och förkylning. Gissa om jag var nöjd att jag bestämt med hans mormor och morfar att han skulle få vara med dem idag. När han är på det här humöret (läs: börjar bli sjuk och missnöjd) så är det ju en mardröm att försöka rodda till dagis.

Andra planer för helgen är att bege sig ut i svampskogen med min storasyster. Jag vill testa att färga garn med svamp, man kan ju få till så underbart vackra färger! Så jag hoppas jag kan hitta lite svampar för ändamålet. Sedan vill jag köpa en bokhylla och bygga en bur till marsvinen. Något liknande som denna. Det KAN ju vara så att jag eventuellt hört av mig till uppfödaren jag var och köpte Kurt och Elsa och meddelade att jag gärna ställde mig i kö för en unge från de CH-teddyhonor hon nyligen parat.... Och grisarna behöver en större crib!

1 kommentar: