måndag 26 september 2016

Förkyld och gårdsvisning.

God morgon!
Idag tog jag faktiskt en höstjacka. Riktigt kyligt ute. Vi har inte haft minusgrader ännu dock. Men de kommer väl när som helst, så jag antar att det är dags att ta in de pelargoner jag eventuellt vill ha kvar. Tycker de är så himla tråkiga att övervintra så jag får se hur jag gör. Kanske hivar jag bara iväg dem. Förutom de två jag fått av mamma då, de får nog flytta in.
Ongen är fortsatt förkyld, har sovit hela natten i natt dock. Jag vaknade till strax efter sju och låg och såg på honom där han låg intill mig och sov tungt. Och plötsligt sätter han sig bara upp, ser på mig och ler och meddelar att "mamma vet du att man kan bala strängarna direkt efter man kört med skördetröskan?". Eh, jahaa tyckte jag. Drömde du om det? "Nä, men pappa har talat om det.". Det här hur de kan vakna på en halv sekund och vara igång direkt. Idag är han hemma hos sin mormor och morfar för dagis är stängt. Får se hur det blir imorgon dock, han är väldigt förkyld och har inte varit pigg alls i helgen. Själv har jag ont i öronen. Har haft det till och från hela veckan så jag faller väl dit om jag har otur...


I eftermiddag ska vi på en visning på en gård. Tror dock det inte är något för oss, men det får väl framtiden utvisa. Det var över ett år sedan vi var på någon visning så det är rätt kul att ändå gå. Trivs ju otroligt bra där vi bor nu, men visst finns längtan ändå efter något eget. Men. Ändå. Vill jag inte alls flytta från byn! Nå, vi får se.
Och efter visningen ska jag ned på stan och träffa min goda vän Carolina. Vi ska fika, sticka och planera för vår träning. Som vi ska börja med. Typ. Hehe....det är viktigt att planera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar