måndag 16 februari 2015

Kalinka.

Jag har hittat ett mönster jag ska sticka med mitt underbara Kalnikagarn jag fick i spontan present av min svärmor och hennes ena syster. Titta här, Camelia Tee blir det! Lite nervöst att sticka en tröja. Jag menar, en kofta blir alltid bra. Är den lite för stor är det bara mysigt, blir den väl liten som min Emelie jag stickade förra året är det bara att låta bli att knäppa den. En tröja är liksom en helt annan sak det. Okej om den är lite stor, men då kan det vara väldigt kinkigt på passform. Och om det är för liten... ja... då kommer jag nog repa upp den! Det här är ett alldeles för vackert och lyxigt garn för att sticka ett plagg i som inte kommer användas.

Annars så... är jag sjuk igen. Rejält förkyld och med feber dessutom. Tydligen är det på detta vis jag ska starta veckorna numera. Ongen blev förkyld med råge i lördags och har varit som ett litet plåster på mig så det kanske inte är så konstigt att jag blev sjuk. Jag som nyss var sjuk! Gah! Hoppas på ett under, att jag blir frisk tills imorgon så jag kan jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar