måndag 9 februari 2015

Förkylt.

Finns få saker som får mig att bli på så dåligt humör som att ha ont i halsen. Ska vara munsår då. Eller varför inte munsår och halsont, samtidigt? Ja då har vi verkligen en riktigt vidrig kombo. Är därför just nu otroligt lycklig över att jag inte har munsår utan bara lite ont i halsen. Hurra, hurra. Livet är en fest! Och jag har VIP-inbjudan! Legat och snarkat som en hel karl inatt med, eftersom min man flera gånger väckt mig. Och jag har varje gång blivit lika förvånad över att han väckt mig. Ja, man kan kort säga att den här morsan är lite förkyld.

Annars är både jag och ongen lediga idag. Så vi ska åka hem till mina gamla jaktmarker, eller, ja, till min mamma och pappa. Eller mormor och morfar som de kanske "heter" numera since 2012. Resten av veckan fortsätter i samma takt som förra, att komma tillbaka kan väl vara lite av temat. Känns bra! Och nu blickar vi framåt i den här familjen. Jag har många planer inför framtiden, komvux är där iblandat så på torsdag ska jag på möte. Mycket spännande.

Såg ni på mello då? Det gjorde jag, med stora delar av min familj. Vet inte om alla var särskilt "med" under hela programmet. Det var mycket ipads, stickningar, brodering och smartphones framme. Men det är ändå kul. Det hör liksom till.
Men vad är väl mello utan Roger Pontare. Jo, fullständigt VÄRDELÖST!

Kan vara så att jag har en jättecrush på Ponater. Roger, jag vill vara trädet du kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar