lördag 25 oktober 2014

Sjukstuga.

Strax efter tolv, ringde mobilen idag. Och den väckte mig. Jag sov drygt 11 timmar helt ostört inatt. Jag minns inte när det hände senast. Även om jag får sovmorgon för att mannen kliver upp med ongen så sover jag ju ändå inte ostört. Jag hör dem igenom väggarna, såklart. Och jag blir varje natt väckt av ongen som kommer till vår säng. Så att sova, såhär länge, helt ostört. Underbart! Att jag sedan vaknar till att vara helt genomförkyld, är väl en annan femma.

Skulle ikväll egentligen gå på firmafest, men jag står över. Jag kommer tillbringa hela dagen på soffan. Plöjer Downton Abbey-avsnitt och stickar. Igår blev jag klar med en julklapp. Har nu stickat tre julklappar! En av dem måste fodras, så den är inte heeelt klar ännu. Har en julklapp kvar att sticka. Den är halvvägs klar. Kanske blir det en femte med, beroende på hur mycket tid jag får över. Igår började jag på ännu ett projekt (jag gillar att ha många igång samtidigt), ett par sockar till mig själv i det annorlunda mönstret Stitch Surfer. Stickar den i rosa garn, och ett härligt melerat garn som går i ljusrosa, babyblått och lite limegrönt. Mitt nyårslöfte för i år var att sticka mer till mig själv. Det har väl gått sådär, kan man säga. Stickade ett par fingervantar i och för sig, till mig själv. Och en ful tröja som jag inte ens monterat klart för jag blev så missnöjd. Påbörjat en kofta, men den har lagts på is då jag kom på att jag skulle sticka julklappar. Nåja, fingervantarna är jag riktig nöjd med. De blev väldigt snygga. Riktigt stolt över dem.

fingervantar
Mitt livs första egenhändigt stickade fingervantar.
Ett annat projekt jag blev väldigt nöjd med är koftan jag stickade till gemensamma vänners förstfödde. Väldigt söt och otroligt mjuk!
Sweet Bunting
Sweet Bunting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar