måndag 3 augusti 2015

Massivt herpespådrag.

Har just nu kanske världens största äckliga onda munsår. Skulle passa i ett reportage för En Ding-Ding Värld.
MÖRDARMUNSÅRET ÄTER SAKTA MEN SÄKERT UPP HENNES ANSIKTE. 
Ungefär så. Fick munsår av en kompis i mellanstadiet. Vi delade läppglans. Typ Lippy, en såndär glasflaska med roller. Ja. Ni som växte upp på 90-talet vet nog precis vad jag pratar om. Sedan dess har jag ett par gånger om året fått LIDA. Och den här gången är det fan riktigt lidande. Det gör ooont. Och det värsta är att det är bara att vänta... och vänta.... Fast, inatt satt jag faktiskt och mailade min läkarstation. Det ska ju finnas receptbelagda mediciner. Ge mig, snälla!

Annars frossar jag i handarbete just nu. Har till och med tagit upp korsstygnsbroderiet också. Och spinner. Och stickar. Frossa! Snart börjar skolan och då kommer jag inte ha samma tid.
På söndag ska jag sitta på Gudmundstjärn och spinna på en hantverksmarknad. Det är den andra marknaden jag sitter på, och det ska bli riktigt kul! Skadar ju inte att det är så underbara omgivningar. Mitt nyårslöfte 2015 var att lära mig att spinna så pass bra att jag kan använda garnet att sticka med. Och jag är då verkligen på god väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar