torsdag 13 augusti 2015

Färdigspunnet och mer planer.

I höst och vinter tänker jag ge mig på ett långsiktigt projekt gällande ull och garn.. Spinna ull till att sticka en kofta! Ullen har jag nog bestämt mig för, nu måste jag bara hitta en kofta och räkna på vad det faktiskt kommer kosta också... Ullen jag har i åtanke är den här, Raven. Går emot mitt vanliga hat för att sticka i mörka garner. Men den här har underbara glitterstråk.

Senaste veckorna har jag spunnit lite då och då, och i ullen jag köpte av en av mina spinnarkompisar ibörjan av sommaren. Gotlandsull! Både mörkgrått och ljusgrått, men lila skiftningar. Det blev 490 meter, på 200 gram. Den här har jag tänkt sticka en sjal av. Riktigt nöjd med resultatet. Absolut det bästa garnet jag spunnit hittills.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar