fredag 28 augusti 2015

Glad prett0student.

Ja nu är jag student! Japp! Jag går omkring i en illaluktande overall med fåniga lappar, jag dricker avslagen öl på kåren, lever på nudlar och är konstant bakfull! Japp! Visst serru.
Eller inte.

Eller så har jag varit på två dagar i skolan varav den ena var information och den andra vet jag inte vad jag ska kalla. Jag antar att det var en kursstart. Kan väl säga att jag hoppas att det startas upp ännu mer idag när nästa lektion är.

Under den här första lektionen fick vi lära oss om SOCIALA MEDIER. Kan väl säga ja utan att skryta (skrock-skrock) så är man ju rätt, ja vad ska man säga (SKROCK-SKROCK) bevandrad i de social medierna! Visst serru, tanken surfade på Lunarstorms orangea våg och lade in svårmodiga dikter på Sockerdricka när vissa i klassen fortfarande låg som rågbullar i spjälsängen eller inte ens var planerad. Jo-jo! Man vill ju inte verka alltför världsvan (HARKEL HARKEL) men man har ju surfat på nätets digitala våg ett antal år vid det här laget.

Var inte lika världsvan när jag febrilt försökte ta mig förbi den automatiska dörren i tåget imorse. Jag klappade, jag duttade och tillslut viftade jag hysteriskt och som genom ett trollslag svischade dörren upp. Försökte återvinna min värdighet och ställa mig lite nonchalant utanför toadörren och just då svänger det förbannade tåget på en femöring och jag håller på att falla som en fura.

I sann prett0anda så har jag skaffat mig en mycket glassig hållare till mitt nyckelkort som jag världsvant och coolt svassar omkring med kring min inte så smäckra hals. Givetvis neonrosa. Vad annars? ''

Nu ska jag pallra mig iväg på lunch. Jag har med mig nudlar och grönsaker i en glasbruk. På denna ska jag hälla kokande vatten. Ta-da-fucking-da. Läste i senaste Ica-tidningen. Mycket prett0. Hoppas den går att äta också. Annars finns ju skolcafeterian.

2 kommentarer:

  1. Sitter och flinar för mig själv när jag läser om nudlarna i glasburken. Tänkte när jag läste om det i buffé att det vore lite coolt att ha med på jobbet :-D he he. Ska vi ses någon dag. Vi har ju sagt det länge men det är ju bara att bestämma egentligen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog riktigt bra också... men jag fick inte till någon riktigt bra smaksättning. Fick bli en macka i kafeterian! Haha!
      Ja det vore kul! :) Vill ju gärna träffa din fina häst!

      Radera