torsdag 30 juli 2015

Furuvik och fingersättning.

Furuvik, en mycket trevlig och fin park. Har förvisso varit dit en gång förut, men var då mer intresserad av sockervadd och att åka karuseller plus möjligtvis utsikterna för en glass. Nu var det mer intressant att hålla koll på vart närmsta toalett finns (ongen är inne på vecka två utan blöjor, det är alltid lite extra spännande att röra sig utomhus) och kika i de söta små hantverksbodarna som fanns där. Kommer med andra ord inte ihåg så mycket från mitt första besök på Furuvik, men desto mer kommer jag ihåg sedan igår. Vilket är väldig tur. Nog för att jag är tankspridd men...

Kort sagt så - väldigt vacker park. Parkmiljöer (alltså - blommor, rinnande bäckar, diverse konstnärliga planteringar) överallt, toaletter överallt, caféer och små affärer, grillplatser. Och såklart alla djur. MEN JAG SÅG INGA MARSVIN! Mamman är lite kränkt och besviken. Fick en keps på var jag glad sedan.
Jag gillar Gävle, och det är väl tur det. Med tanke att jag med start i sista veckan i Augusti ska plugga där. Blir en hel del pendling. Men det ska bli intressant det med. Testa en ny livsstil, till viss del. Jag är väldigt spänd.
Som ett led i detta så försöker jag lära mig RÄTT FINGERSÄTTNING. Ska utbilda mig till medicinsk sekreterare. Herredjävlar, jag ska strutta omkring i snygga outfits VARJE DAG PÅ JOBBET. Sweet. Bye bye beiga arbetskläder. Nå, till ämnet. Det är ju bra om man skriver effektivt och bra. Eftersom ja. Det är en hel del pappershantering - vilket lockar mig.
Jag har alltid lite hånfullt skrockat åt "pekfingervalsen". Haa haaa. Sett framför mig hur Olga-Berit och Kurra-Janne sitter med skakande knotiga fingrar och sakta men säkert, lite osäkert - nästan rädda - trycker ned tangent för tangent. Håller nästan andan. Trycker. M e  l l a n s l a g. OJ DET HOPPADE. Nå, you get the picture.
Så går det upp för mig. Att jag. JAG för fan sitter och skriver med pekfingervalsen! Nog valsar jag på snabbt. Men ändå. vals. Det enda som rör sig över tangentbordet är mina trinda pekfingrar. Men just nu lätt deprimerande omålade kortklippta naglar.

F ö r n e d r i n g e n (oj, skutt - skutt, hihi!).
Damn you datorkundkapen (ja kids, tant är så gammal... vi satt vid stora tjocka skärmar med STATIONÄR dator och hade datorkunskap....) som inte lärde mig rätt fingersättning! Nu sitter jag istället och harvar på olika övningssidor och darrande försöker få till det. Och skriver fel fel fel. Skriver SÅL istället för SOL. Förnedringen. Ja, det är mycket förnedring i bloggen idag. Jag inser det. Jag ska lägga mig på sofflocket och meditera över rätt fingersättning. Och lugna ned mig.

Det är inlägget har presenterats för er av Pekfingervalsen AB™.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar