söndag 4 mars 2018

Kanske inte en så munter söndag i mars.

Ibland går bara all luft UR mig. När varje rum jag går in i känns som fullständigt kaos. Lite där är jag idag. Allt känns som kaos. Det är prylar överallt. Men jag dammsög i alla fall i förrgår. Och det är disk på köksbordet. Men jag har i alla fall nästan tvättat upp all tvätt. Det ligger grejer och stök på hela övervåningen. Men jag har i alla fall en plan för vad vi ska äta till middag idag.
Jag tog en raggardusch innan jag var iväg på klädbytesmarknad idag.
Jag gräddade våfflor åt hela familjen och Zizzie.
Jag fyllde på solrosfrön åt fåglarna.

Det är en sådan dag när jag får lov att se på de små segrarna för att inte segna ned under alla andra eget påtvingande måsten om hur saker "borde" vara här hemma. Varför ställer jag så höga krav på mig själv, när ingen annan förväntar sig att jag ska ha det på det viset här. Det är så frustrerande!
Lagomt peppande bild på tygblöjor på tork.

Kanske dags för en peppande bild. Varsågoda. Tygblöjor på tork. Väldans färgglatt i alla fall. Skulle behöva en massiv energidos så jag sprätte upp ur soffan och påbörjade något slags hysteriskt städ. Tänk om det doftade såpa i alla rum. Och solen sken. Och det var vår ute. Och man kunde gå ut och känna det första spirande gräset mellan tårna. Mmmm.
Wake up, det är mars. Det är hur mycket snö som helst ute och det var väldigt längesedan jag kände mig så sjukt instängd som jag gör just nu! Älskar en riktig vinter men denna vinter har varit hård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar