onsdag 2 mars 2016

Längtar efter leran.

Det har hunnit blivit mars. Börjar kunna se fram emot våren utan att bara se en enorm uppförsbacke. Lär väl ha vinter i minst en månad till, om inte mer. Men man kan ju ändå börja hoppas på att solen faktiskt ska börja värma kinden lite.
Snart är den över oss, den fodrade galonen och galonvantarna. Glädjeskutt i vattenpölar och halva lerpölen på hallmattan. Jaaaa, jaaaa.... vrålar jag frireligiöst och viftar med händerna. Ja. Ni får visualisera det eftersom detta enbart är en blogg och inte en VLOGG eller vad det är ungdomen håller på mä.

Mina studier rullar på, jag andas och är skola. Ungefär så. Om några veckor går jag ut på min första praktik. Det ska bli så roligt. Självklart går jag all in, har redan beställt flashiga neoninneskor och en namnbricka. Hehe. Finns det materiella tillbehör så köper jag dem. Är väl kanske dagens sanning.

Men nu ska jag hälla upp mig en kopp termoskaffe och gå all in för dagens lektion i medicinsk terminologi.

1 kommentar:

  1. Jo, nog längtar även jag efter lerpölar... eller kanske är det våren. Hoppar ju inte i pölar längre. Eller inte medan jag har nyopererad fot...

    Att gå "all in" i något är väl ett sätt att vara just här och nu. Så tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera