måndag 2 november 2015

Nattens mardröm.

Fy tusan vilken mardröm jag haft inatt. Jag var uppe i en stuga i skogen. Och en enorm skogsbrand hotade allt. Flera som var vid stugan hängde sig i skogen intill den i ren desperation. Jag hade dock en plan för mig och mina vänner, och det var att simma över sjön. Det gjorde vi... och i skogsbrynet möttes vi upp av en liten gumma. Det var en form av tomte, eller vätte. Något liknande. Hon visade oss in i en liten grotta. Där fanns en enorm mugg uppmurad, med en liten liten ingång i. Vi skulle krypa in och gömma oss där och stänga om oss, medans skogsbranden drog fram. Ångesten. Ångesten i att behöva stänga in sig i ett litet utrymme, under marken. Medans en enorm brand drog fram över oss. Har svårt för små utrymmen. I drömmen var även Viggo med. Och ingen av oss visste ju egentligen om vi ens skulle klara oss eller inte.

Fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar